Electronicele sunt pe val: cu un nou depozit semi-automat pe culoare înguste și sistemul Jungheinrich WMS Seria 2, liderul de piață în producția de cabluri, PSZ electronic din Upper Palatinate este într-o continuă evoluție.
Este minunat când o companie se află în plină ascensiune, dar acest lucru aduce cu el provocări. “Infrastructura noastră logistică ajunsese deja la limită. Depozitul manevrat mai mult manual, cu o capacitate de doar 1,500 paleți nu mai putea face față creșterii cu 20% a vânzărilor”, explică Andreas Prey, managerul logistic de 33 de ani al PSZ electronic GmbH din Vohenstrauss, district Neustadt an der Waldnaab, Upper Palatinate. Compania produce și asamblează cabluri și sisteme tehnologice de încălzire și ventilație, furnizează soluții de inginerie mecanică, produce scule și unelte, vehicule speciale și aparatură pentru liderii de piață în tehnologia medicală. Echipa PSZ electronic este formată din peste 1,000 de angajați din întreaga lume, care beneficiază de facilități de producție pe teritoriile Germaniei, Cehiei, Albaniei și Tunisiei.
Centrul logisitc din Vohenstrauss este locul unde se reunesc toate operațiunile: este centrul rețelei, proiectat să supervizeze procesul de preluare a tuturor mărfurilor brute și finale. Centrul logistic nu controlează doar fluxul materialelor între diferite zone de producție, dar și livrarea lor către clienții finali. Este un obiectiv foarte solicitant. “În prezent avem zeci de mii de produse în gama noastră, care trebuie împachetate în diferite feluri și etichetate conform specificațiilor clienților”, spune Prey. Pentru îndeplinirea acestor sarcini, compania folosește coduri QR. Aceste coduri, cu matricile în alb și negru au mai multe avantaje prin densitatea informațiilor, decât simplele coduri de bare, ca și EAN sau NVE, coduri folosite de obicei în logistică.
Căutând o nouă soluție logistică eficientă, Prey a obținut sfatul unui expert: “Cum Jungheinrich este unul dintre clienții noștri, am luat legătura cu partenerii pentru a discuta ce metodă de extindere a depozitului și ce schimbare în sistem s-ar potrivi mai bine nevoilor noastre”, spune Prey.
“Întrebarea noastră a fost: Cum am putea să folosim la capacitate maximă spațiul de care dispunem? Și să nu uităm: Cum ne putem asigura că putem reacționa cu flexibilitate la schimbările care pot apărea în viitor?” declară Prey.
Rezultatul consultanței intense și a planificării proiectului cu experții logistici Jungheinrich din Bavaria, a fost o reconstrucție completă a depozitului. Convenționalul depozit pe culoare largi avea să fie înlocuit cu un depozit semi-automat pe culoare înguste cu o capacitate de mai mult de 5,000 paleți. Pentru a îmbunătăți prepararea comenzilor, siguranța și ergonomia, sistemul a fost proiectat pentru o depozitare pe diagonală cu o lățime a rafturilor de 800 milimetri. Rafturile sunt operate de două stivuitoare electrice pentru culoare înguste EKX 410. Echipamentele sunt dotate cu ghidare prin cabluri, terminale, scannere și navigare a depozitului, ce pot fi operate intuitiv și sigur de personalul depozitului PSZ. De exemplu, stivuitorul poate fi condus la destinație prin sistemul de navigare în depozit doar printr-o simplă apăsare a unui buton. În sistemul Jungheinrich WMS Seria 2 (Warehouse Management System), sunt centralizate toate informațiile. Chiar și varianta basic a sistemului WMS poate sincroniza fluxul informațiilor, permițând depozitului să fie administrat și controlat într-un mod optim. Nu în ultimul rând, software-ul poate fi adaptat la schimbările apărute în depozit datorită unu număr mare de module deja testate.
“Acest sistem”, spune Prey, “duce infrastructura noastră logistică la un alt nivel. Cu noul depozit, putem identifica și întreține procesele de încărcare pentru toate produsele. Acum putem include și transportul Euro paleților standard, al cutiilor din carton sau plasă și al containerelor pentru prepararea comenzilor întru logistica bunurilor de dimensiuni mici”, explică Prey despre imensa varietate de produse și de cerințe cauzată de diferitele dimensiuni de împachetare. De exemplu, un fascicol de cablu PSZ poate avea opt metri lungime sau doar câțiva centimetri.
Trecerea de la vechiul la noul depozit a avut loc în perioada anului nou din 2016/2017. “Am dorit în mod deliberat să facem o trecere rapidă de la vechiul la noul depozit într-o singură zi”, spune managerul logisitc al PSZ. “A fost o muncă fantastică în echipă”. În cele patru săptămâni din luna Decembrie, toată lumea s-a implicat în proiect — angajații PSZ și colegii de la Jungheinrich — au lucrat împreună. Pentru Prey, a fost foarte important să implice angajații desemnați să opereze sistemul individual. “Sistemul este foarte ușor de înțeles și aceștia se pot familiariza rapid cu diferitele funcții”, povestește Prey.
“Angații noștri s-au acomodat imediat cu depozitul pe culoare înguste și cu sistemul WMS Seria 2. Din punctul lor de vedere, sistemul nu doar că simplifică foarte mult procesele de lucru, ci le conferă transparență, ca ei să își poată înțelege rolul în organizare ca un tot unitar. Astfel, ei se pot identifica cu munca pe care o prestează”.
Specialistul în logistică este foarte încântat de calitatea muncii fiecărui angajat, care s-a îmbunătățit considerabil de la construcția noului depozit. Prey explică modul în care s-a întâmplat acest lucru: “Pe când în vechiul depozit, angajații pierdeau foarte mult timp căutând un anume produs, acum știu — datorită funcției real-time stock management — ce cantitate din produsul dorit poate fi găsită, în ce loc și în ce moment. Soluția radio data împreună cu sistemul de administrare a depozitului, Jungheinrich WMS Seria 2, creează un mediu de lucru perfect. Pentru prima dată în istorie, procesarea comenzilor se face fără hârțogăraie. Rezultatul este o imagine bună de ansamblu și o procesare completă a comenzilor. Munca este simplificată și eficientizată, iar rata erorilor scade considerabil”.
“Depozitul semi-automat și sistemul WMS ne conectează îndeaproape cu fabricile noastre din întreaga lume și mai ales, cu clienții noștri și nevoile acestora.”, subliniază Prey. “Datorită digitalizării și conceptului nostru intralogistic complet, suntem acum capabili de a derula proiecte mai sofisticate ca niciodată”. Acest fapt reprezintă un mare succes. “Toți cei care ne vizitează aici în Vohenstrauss vor să vadă noile facilități. Suntem foarte încântați să îi primim — depozitul arată fantastic și chiar impresionează vizitatorii”.
Managerul Logistic, Andreas Prey, este foarte entuziasmat de colaborarea cu experții Jungheinrich: “Totul a decurs perfect de la bun început: de la planificare, la implementare, până la momentul ‘go live’ și la începerea activității sub supravegherea experților de la Jungheinrich”. O astfel de colaborare este rară în industria noastră și o apreciem foarte mult. Pentru Prey, ziua în care totul s-a schimbat a fost 2 Ianuarie 2017: “Totul a fost așa cum ne-am imaginat — un proces fără cusur care a dus intralogistica la un alt nivel. Acum suntem pregătiți pentru viitor. Lucrurile nu puteau decurge mai bine de atât. Orice ne-ar aduce viitorul în materie de dezvoltare și cerințe ale clienților, noi suntem pregătiți”.